torsdag 13 augusti 2009

Nu är jag tillbaka.....

Hej alla glada människor....nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen, men jag hoppas att jag skärper mig med att göra täta inlägg.
Vi har haft och har fullt upp med renoveringen av det nya huset som vi köpte i juni.
Vi bor nu på landet, ihop med björnar och vargar...perfekt för mig som är djurälskare...men om björnen kommer för nära så blir nog även jag lite skraj.
Det var en björnhona som vart skjuten här i juni...hon hade gått in till kalvarna i hagen, och efter var det en björnhane...men han försvann sen när hon vart skjuten.
Jag ska försöka att visa lite bilder ifrån renoveringen, och lite nytt ifrån butiken.
Jag har ändrat öppettiderna nu...Tors-Fre 12-18 och Lör 11-14, måste hinna lite att fixa och måla till butiken, så att man har nått och sälja också.
Nästa vecka så blir det ialla fall mässa....kul.
Visar här två fina bilder....
Ha det så bra...kram



4 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Klart att det blir loppis..ler
En del fynd..men det mesta till loppis eller tradera.
Var i Stockholm i helgen som var...kanon härligt.
Kram å vi syns nog nästa helg/Irene

In my house sa...

Heeej å tack,,,,, energi finns det för mycket i mig,,, eller kanske för mycket ideér hela tiden. Vilka foton, oj!!!! mysigt men oxå skrämmande, akta dig.... Önskar dig en fin fredags kväll =)

Kram josse

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att höra från dig igen. Är ju så härligt att bo på landet. men man vet ju inte vad man kan träffa på.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lantligt i stan sa...

Så kul att du är tillbaka! Låter som ni har det mysigt ute på landet. Hoppas björnarna håller sig borta! Min mamma hade några på sin tomt förra hösten. Hon skulle till jobbet tidigt en morgon när det var mörkt. Släppte ut katten på bron som fräste och sprang in och gömde sig under sängen. Då såg hon att tre björnar stod rakt framför henne på gården. Det var bara att ringa till jobbet och meddela att hon blev lite sen. Lyckligtvis är hon inte rädd. Björnarna är nog rädda dom med. Ha det bra!
Kram Anki