tisdag 6 januari 2009

Zink är livet...

Hej....Ja då var helgerna över för den här gången.....
Men på ett sätt så är det ganska skönt att det blir vardag igen...man blir fort lat annars och inte gör något speciellt...
Tänk äntligen så har jag fått tag i mina zinkhus...vad jag har letat, en del butiker har ju beställt men inte fått några ändå....men nu är jag så nöjd så.
Dom hade många olika storlekar, skulle vilja ha alla, men man får vara duktig och tänka på ekonomin..eller igentligen så är det väl att ha någon plats där hemma, man vill ju ha så mycket fint..det tar aldrig slut.
Hittade också ett par fina vingar..snyggt att ha på en stol. För nån vecka sedan var jag på loppis och hittade en massa gamla biblar från 1700 och 1800-talet...
Det är så fin text i dom....
Nej nu är det dags att måla lite på några små saker, det finns alltid målarjobb här hemma.
Ha det så bra så hörs vi....kram


10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar också zinkhusen men hittills har bara ett fått flytta hem hit. Får bli fler när ekonomin vill. Vilket fynd med dina biblar.

Kram Ullis

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Åh jag vill också ha zinkhus dom är jättefina.. va fina vingarna va..kram snowwhite-sussie

linnea-maria sa...

Åh! Men du är ju visst duktig på att pyssla! Det har jag ju sett i butiken din! Sen har du en förmåga att verkligen göra fynd när du loppisshoppar. Gamla biblar är så vackra! Ja jag bor ju liksom på vägen, hem till dig :) /linnea-maria

Lisbeth sa...

Hej!
Vaf fint du gör det... Har ännu inte hunnit in i din butik, får snart göra en sväng förbi!
Kul att jag kan ge dig bakarglädje.
Må gott och god fortsättning önskar Lisbeth i bagarstugan

Skogsdoft & havsbris sa...

Hej!
Kul att du hittade till min blogg, alltid roligt med nya besökare! :)
Jag vill också ha ett zinkhus, tycker de är jättefina!
Ha en trevlig helg! :)

me and alice sa...

Underbara gamla böcker du hittat! Kan man aldrig få för många av!
Min kamera är inget speciellt alls. Bara en vanlig digitalkamera. Jag ska också köpa mig en ny kamera nu under våren. Den här gången blir det en systemkamera. Det är bara så svårt att veta vad man ska ha!
Snart börjar dansen igen. Då kikar vi in till dig!
Kram Susanne

majsan shabbychic sa...

Dessa zinkhus är ju jättefina.Jag har inte dessa i butiken heller.Men de verkar ju krångliga att få tag på..Jag ska på mässan fred.-sönd. Och på fredag blir det en liten stund på efterm. vi åker tåg ner och kommer fram strax efter två. Ha en trevlig helg Kram/Majsan

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Tack för din påhälsning på min blogg, och tack för din fina uppmuntran!
Ja, tänk om jag hann med, då skulle du så gärna få sälja mina tavlor, men det gör jag inte. Och det är väldigt synd för det är fler som undrat. Men bara att få frågan är guld värt! ;o)
Vad spännande att du öppnat butik, då får jag önska dig ett riktigt bra 2009!
Zinkhusen är jättefina.....och omåttligt populära. Kul att du fick tag på dem!
Önskat dig en skön helg!
Kramar Kicki

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej!
Vá kul att du kikat in till mig och tack för kommentar! På så vis hittade jag ju till dig =)
Ja de där zinkhusen är sååå fina, har inte själv hunnit köpt något ännu tyvärr. Men ett par ängla- vingar har vi här hemma också på en köksstol =) Har inte hittat den rätta platsen än åt dem.
Jaha,har du en inredningsbutik i Falun, den måste jag besöka.

Trevlig Helg!
Kraam / Benita

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Nu hittade jag dig!
Titta in i butiken i veckan.
Ha en skön lördag.
Kram Irene