tisdag 10 mars 2009

Vita rosor.....

Nått som är bland det finaste jag vet, är rosor.....och varför inte vita rosor.
Jag brukar åka till Göteborg och titta på alla fina rosor som dom har i sin stora trädgård....som nu jag har glömt namnet på.
Har försökt många gånger att odla egna, men har alltid misslyckats....första året är dom hur fina som helst, men övervintringen går aldrig nå bra....vi bor i för kallt område.
Fast man ser ju grannar som har så fina rosor efter hela väggarna....men inte jag heller..pust....






Vill tacka för alla kommentarer igen....superkul.
Ha det så bra ni kan...här snöar det för fullt....jag vill ha VÅR.
Kram.....



18 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ja visst är det vackert! Ha en bra kväll!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så mycket vackert du tagit in till butiken, all rost, så vackert och den buren är verkligen snygg! Jag har sett din fina butik utifrån men aldrig blivit av att jag kikat in, är inte hemma i Falun så mycket sista året, jobbar borta, och är jag hemma så ÄR jag bara hemma liksom: ) fast jag jobbar extra på Gruvgatan 13 vid behov sedan 2 år tillbaka.... vi är ju nästan grannar då, och kollegor: )

Vilka bedårande prickiga systrar du har, såna godingar! Kanske vi ses ngn dag! Mari.

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Kanon fina rosor!
Å visst var det ett fynd..ler
Älskar att fynda och i morgon har dom öppet igen..ler
Dom hade inga burkar sist..så håll dina tummar att jag fyndar i morgon.
Kram
~ ♥ Irene ♥~

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så fint med rosor. Gillar många olika färger, men så klart är ju vitt väldigt stilfullt.

Kramar Ullis

Lavendel & Romantik sa...

Hej snygga rosor...Vi får hoppas att det vänder snart.....Vi håller tummarna Kram/Majsan

Hanna i Det stora grå huset sa...

Mmmm, jag älskar också rosor.... å vad jag längtar efter rossäsongen... Vackra bilder...

Du frågade mig (för en tid sedan) om jag hade varit på loppis i Falun en lördag. Du tyckte dig ha sett mig... Och javisst var jag där då.. Nästa gång måste du säga hej, för det här känns ju som apan som alla känner... :) (Ja, jag är apan alltså... ;)

ha det så gott!
Kram Hanna

Maria renoverar sa...

Hej!
Ja, men rosor är ju sååå härliga!
Ha en bra helg!
MARIA

Bygatan sa...

Hej!

Ja visst är rosor ljuvliga!
Har tänkt plantera några nya i vår trädgård i vår...om den nu kommer...

Kul att du tycker om mina bilder! Jag är sällan själv nöjd för jag har ingen superkamera, bara en vanlig digitalkamera.

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Lena

annashusidingtuna sa...

Vita rosor är så vackra!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Unknown sa...

Visst är det vackert med rosor!! Ha det gott. Kram Lenita

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan!!
oj va mycket fint du visar.. rosor är underbara verkligen.. önskar dig en underbar helg kram snowwhite-sussie

Lantligt i stan sa...

Jättefina rosor! Du hade så mycket fint i din butik, det var nog inte sista gången jag åker dit! Kotavlan kostade bara lite över hundralappen och det fanns fler kvar! Blev jättenöjd med den. Visar i nästa inlägg vart jag hängt upp den. Nä mina vänninor som var med har inga egna bloggar! Men kanske blir dom inspirerade och börjar, dom är ju liksom jag inredningstokiga.
Är det okey om jag länkar till dig i "Bloggar jag läser"? Vill ju hålla mig uppdaterad vad du får hem i butiken. Har ju en släkting i Falun som nog är stamkund hos dig, kan ju bara skicka dit henne om jag vill ha något. Praktiskt!
:-). Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Hanna sa...

Vackra rosor.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å inte blev det nått stort!!
Kom bara hem med små saker..och jag som inte ens gillar plotter..ler
Kram och ha en skön helg/Irene
Ps hoppas att du fyndar i morgon

Husbilsresan sa...

Ja visst är rosor underbara....fast jag är inte heller bra på att odla dom....
HA en underbar helg!
Kram/Gunn

Lantligt i stan sa...

Kul att du gillade min syhörna! Blev rätt nöjd själv. Korgarna har jag köpt på Jysk!
Ja det blir melodifestival ikväll! Vet inte riktigt vem jag håller på.
Ha en mysig kväll!
Kram Anki

IKT i min vardag sa...

Alltid lika vackert med rosor. Nu fick jag längtan till mina underbara rosenbuskar vid havet-

Linda :)

lavendel mio sa...

Å for noen nydelige roser.
Elsker roser,ser frem til våren og hageliv:))
Ha en nydelig uke,klem:)