söndag 1 mars 2009

Burkfynd....

Ja då var det en ny månad...tiden går.....fast åt härliga tider hoppas jag.
Här har vi lilla kotten ifrån RUBENS BARN som jag har i butiken.....han är så söt. Och rostigt finns det också i butiken...många äldre kommer in och undrar hur man kan vilja köpa rostiga saker....ja det tänkte nog jag också för ett antal år sen......men nu är det hur snyggt som helst.
Har också fått in den populära trådburen igen...kommer också snart att få in fågelburar.

Sen så vill jag visa mina senaste burkfynd...jag är ju en burksamlare....och här hittade jag två stycken som jag inte hade i min samling...välkomna.



Vill tacka alla som skriver en liten kommentar...det är lika skoj varje gång jag läser dem.
Ha en skön vecka...så hörs vi..kram


22 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina saker du har fått in!
Kommer in när jag mår lite bättre och har inspiration
Kram Irene

annashusidingtuna sa...

Fina saker du har i din butik! Skulle kunna tänka mig flera av sakerna här hemma...
har du webshop också?
Kram Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka härliga burkar! Jag skulle nog också samla på dom, om dom inte tog så mycket plats... För en del är ju ganska stora!
Visst är det härligt med rostigt också!
Kram
Marie

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oj va mycket fina saker burkarna va ju jättefina o de rostiga...kram snowwhite-sussie

Madame Nyberg sa...

Men hej.
Självklart lägger jag undan 1 ex till dig. Hör av mig när den anlänt.
Antar att du jobbar på söndag.
Ifall inte är du hjärtligt välkommen på AfterNoonTeaParty här hos mig. 12-14 eller 15-17.
Hör av dig ifall du kan komma. Ta gärna med dig en väninnna.
Kram-Kram

Unknown sa...

Hej! Jag hittade till din blogg via Boningsljus, hon rekom. den. Fin blogg! Tänka sig att jag har missat din butik.. jag ha vetat av den ett tag men det ha aldrig blivit av. Men snart hoppas jag, ja det ä ju inte så långt härifrån. Nu ska jag kolla vidare här. Ha det så gott. Kram Lenita

Syster vit sa...

Ja hade plats funnits så kunde jag oxå ha samlat på dessa burkar, dom är såå charmiga. Kram Liselott.

Lavendel & Romantik sa...

Du har fått mycket snyggt...Hoppas att allt går bra...Feb. var ju ingen höjdar månad Kram/Majsan

i Emmas vita hem sa...

Hej! :)
Vad roligt att du hittade till mig och tack för kommentaren :) Vad mysigt med en egen butik, du verkar ha hur mkt vackert som helst. Fågelburar är ju helt oemotstådliga. Är faktiskt på jakt efter en just nu!
Nu ska jag kika lite mer på din sida och inspireras! Ha en skön vecka! Kramar Emma

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du kikade in till mig och lämnade en hälsning så att jag kunde hitta hit = )! Vad kul med en egen butik (går också i de funderingarna) och att du har en i Falun, inte alls långt härifrån. Om jag tar en tur förbi Falun ska jag leta upp din butik. Vilken fin knoppbräda du har fyndat, en sån vill jag också ha! Ha det så bra!
Kram L-L

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Å tack för din gulliga kommentar!
Dom små går otroligt bra att göra men den stora är jag inte nöjd med.
Har köpt dom från England
Otroligt många som vill ha dom så här gjuter och gipsas det för fullt hus.
Kram Irene

Jenny Oak Fae sa...

Så fina saker...min faster hade 3 dockor av det märket, dessutom så hette hennes man just Ruben..!

Ha en fortsatt fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Klart du får vännen!
Nu tror vi att vi vet hur man får till dom stora,lite krångligt men hoppas att det går vägen.Kan ta med mig några till din affär när jag kommer,tänkte åka till Falun nästa vecka.
Vet inte priset än men tror att den lilla ca 40 mellan 80 och den stora 120 vad tror du om dom priserna??
Kram Irene

Lantligt i stan sa...

Vilka fina saker! Kanske jag tittar in till dig på tisdag nästa vecka, jag har vägarna förbi då!
Kram Anki

Unknown sa...

Kul att du tittade in på min blogg! Jag tycker om katter som sagt var, den ljusa (bilden på min blogg) är en siames som heter Simona och den andra är en blandras mellan bengal o siames och heter Puma. Finurliga katter med unika o härliga personligheter. Dom är 2år. Ha det gott. Kram Lenita

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Roligt att du hittade lite!
Själv fyndade jag gamla örngott 4st för 12kr och lakan för 10kr på magasinet + en massa gamla dockor för 1kr st.Dom tar inge betalt för sakerna..ler
I dag fyndade jag en del visar på bloggen sen.
Ska ha en utlottning av en madonna snart,hoppas du är med och tävlar.
Kram Irene

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina saker. Gillar också burkar men har tyvärr inte plast för några, så jag får njuta av att titta på andras.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hej!
Brukar titta efter gamla burka här på magasinet...gör det nått om dom är slitna eller??
Irene

Loppis Lycka sa...

Hihi.. ja inte visste man att man skulle gilla rost! Alla kan vi väl ändra oss! Jätte fina saker du visar.
Kram josefine

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tittar om jag hittar åt dig i morgon..
Nu har det kommit folk som står och säljer på loppiset i Falun och dom är som galningar..köper upp allt..men jag är där på en gång dom slår upp...hoppas att jag hittar ...och det är så gott som gratis där..ler
Kram Irene

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tänk att alla fina butiker ska ligga så långt bort :-(
Jag får lov att lura med mannen på en shoppingturne´på semestern i sommar hur populärt kommer det att bli ;-)
Kram/Lotta

me and alice sa...

Fantastiska burkar du fyndat!!!
Kram Susanne